יום שלישי, 11 במאי 2010

שלא נדע! - פינוי על ידי אמבולנס בתאונה עם רכב

חברים רצוי שתדעו את הנתונים הבאים: לאחרונה (ינואר 2010) נכנס הסדר חדש לתוקפו בישראל ולפיו נקבע מי אחראי לפנוי פצועים מזירת תאונה בין כלי רכב, חס ושלום, באמצעות אמבולנס. מסתבר כי בירוקרטיה לא מעטה מעורבת בעניין של מי יפנה, כלומר איזו חברה – מד"א או נט"ן (ניידת טיפול נמרץ). מסתבר כי עדיף שדווקא נט"ן הם אלו שידאגו לפינוי מהשטח וזאת כי בשימוש בשירותיו של מד"א (מגן דוד אדום) לא בטוח שתזכו לקבל החזר כספי עבור הפינוי. בפינוי בנט"ן לעומת זאת ההחזר הכספי מובטח.

אנשים שחוו תאונה ופונו מן המקום על ידי מד"א דיווחו כי נתקלו בתסבוכת סביב נושא ההחזר הכספי עקב ההסדר החדש שהוכנס.

למעשה מה שקורה היום מאחורי הקלעים הוא מאבק בין חברות הביטוח לבין קופות החולים. יש הבדל בין פינוי ואישפוז לפינוי ללא אשפוז. אחת מקופות החולים הידועות תיתן החזר רק אם בוצע אשפוז. מה שקורה כאן זה פשוט הקטנת ראש, אנשים עושים תאונות עם המכוניות שלהם ולאחר מכן נאלצים לעבור מסכת בירוקרטית ארוכה ומייגעת כאילו שלא חוו מספיק.

עקרונית על קופות החולים מוטלת האחראיות לטפל בנפגעי תאונות רכב למיניהם והן אמרות גם לממן את הטיפולים הרפואיים במידה שהם אינם כלולים בסל הבריאות. פינוי באמבלונס ממקום תאונה למשל, אמור להיות ממומן על ידי קופת החולים

עוד נתון מעניין למקרה תאונת רכב חלילה הוא שרק הצוות הרפואי שיהיה נוכח במקום מחליט איזה אמבולנס יהיה זה שיבצע את הפינוי: ניידת של נט"ן או ניידת של מגן דוד אדום, אך בזמן שיחת הטלפון אפשר לבקש מן המוקדן במד"א שיוזמן דווקא רכב של נט"ן, אם הגיע אמבולנס נט"ן, הכולל כידוע רופא, וימצאו לנכון שאין צורך בטיפול כה משמעותי הרי שניתן להחליף אותו באמבולנס רגיל. הכי חשוב שניסע כולנו לדרכים טובות במכוניות שלנו ושלא נזדקק. אישית אם היה אפשר הייתי מציע לכולם ללכת ברגל ולסוע בתחבורה ציבורית אך מה לעשות שבימינו לכל משפחה ממוצעת יש כבר שלושה כלי רכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה